marți, 3 ianuarie 2012

Meniu de Revelion

La multi aaaani, si un 2012 pur si simplu minunat! :)

Schimbarea de an ne-a prins in jurul casei, invitati la niste prieteni. A fost frumos, artificii peste artificii, povesti, mancare... si de fapt despre cea din urma vroiam sa scriu cateva cuvinte.

Stiu ca petrecerea de an nou a trecut si ca ideile de meniu ar fi fost mai binevenite inainte, dar poate va inspira pentru trecerea in anul urmator :)

Cum eram convinsa ca majoritatea gatesc carnuri - gratare, snitele, carnati etc, si salatele clasice (de boeuf, vinete), eu am ales sa fac altceva :) pe scurt:

1. Guacamole; pentru acest sos am luat si 4 pachete de nachos, le-au placut copiilor :) deci: 2 avocado blenduite, 2 rosii curatate de pielita si razuite bine, putin ulei, usturoi, lamaie, sare, boia iute (nu prea multa ca sa manance si copiii, se poate face oricat de iute va place).

2. Hummus; a avut cel mai mare succes, inca nu mi-am recuperat nici macar vasul gol :)) 250 g naut bine fiert (cam 2 ore), blenduit impreuna cu 3 lingurite de susan, o lamaie intreaga stoarsa, ulei, putin usturoi, frunze de coriandru (daca aveti), sare.

3. Salata de ton si porumb. Simplu: o conserva mica de porumb si una mica de ton in suc propriu. Si putina sare.

4. Salata de conopida. O conopida fiarta, tocata marunt, cu maioneza, sare, si putin usturoi.

5. Pastravi. Pusi fiecare in folie de aluminiu, cu ulei, sare, piper, cardamom. Le-ar fi prins bine si niste lamaie, mi-am pus prea multe speranta in cardamom :) Si totul la cuptor, 20 de minute.

6. Salata de fructe. De care fructe va pofteste inimioara. Eu stors in primul rand o lamaie, apoi am pus o conserva mare de fructe tropicale, plus mandarine, mere verzi, banane, un mango, boabe de struguri. Mai mergeau si niste kiwi, dar n-am avut :) si niste rom (eu am pus esenta de rom).

7. O prajitura. Cum n-am decat tava rotunda, orice prajitura imi iese ca un tort :) Blat de pandispan - 6 oua + 2 albusuri ramase de la maioneza; separate albusurile de galbenusuri; albusurile batute bine cu 4 linguri de zahar si niste rom (eu am pus esenta); separat batute galbenusurile cu 3 linguri de zahar si baton de vanilie zdrobit. Pusa pasta de galbenusuri peste albusuri si amestecat bine; si 7 linguri de faina (000), amestecat bine. Cuptorul preincalzit la 100grade. Amestecul pus in tava tapetata cu hartie de copt, la cuptor. Lasat la 100 grade cam 45 de minute, apoi eu mai cresc treptat cu cate 10-20 de grade la fiecare 5 minute. Cam dupa 1h05 opresc focul si las la racit in cuptor. Atentie, daca o scoateti brusc la rece se lasa putin :) De obicei reteta e cu aceeasi cantitate de oua, linguri de zahar si linguri de faina (6 oua + 6 lg de zahar + 6 lg faina sau 8 oua + 8 lg zahar + 8 lg faina etc), eu am folosit 6 oua si 2 albusuri + 7 lg zahar + 7 lg faina.
Dupa ce s-a racit, l-am taiat in 2, insiropat cu un amestec de sirop de visine + Garrone rosu, la mijloc am pus o crema de lamaie din comert, si deasupra glazura de ciocolata :) Cel mai apreciat a fost gustul de la insiropare :))

Mai pregatisem si niste pane-uri - dovlecel, ciuperci si conopida; dar le-am uitat acasa :D

Si o paine de casa, la masina de paine, alba simpla, ca sa fiu sigura ca mananca toata lumea din ea :)

Si cam atat. Voi? :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu