sâmbătă, 20 octombrie 2012

Prajitura cu morcovi si ghimbir

Am mancat una de la Altfel Catering (au mai multe chestii geniale :D o sa mai incerc si eu cateva, si daca ies bine o sa notez retetele aici :D)

Buun. Revenind la prajitura noastra - initial am ezitat, mi s-a parut o combinatie ciudata. Dar mi-am facut curaj sa incerc, si nu-mi pare deloc rau ;)

Am cautat si eu reteta, si am facut o incercare, in felul urmator:

Blat:
1. 300g faina (cum vroiam oricum sa combin fainurile si nu prea mai aveam din cea alba, am pus cam 120g faina alba + 180g faina integrala din 6 cereale)
1. 200g zahar (eu am pus 200g miere)
1. 150 ml ulei (eu am combinat 50ml ulei de nuca + 100ml ulei de floarea-soarelui)
1. 4 oua
1. o lingurita praf de copt
1. o lingurita bicarbonat de sodiu (eu n-am avut, am suplimentat praful de copt)
2. o lingurita scortisoara
2. un praf nucsoara (eu am pus cam jumatate de lingurita)
2. un praf sare
3. 4 morcovi rasi (eu i-am dat pe razuitoarea marunta-marunta)
3. cam 2 cm ghimbir razuit (idem, foarte marunt)
3. 100g nuci macinate (de-astea n-am avut, dar m-am bazat pe aroma data de ulei, si am ras foarte marunt cam 50g migdale)

Se amesteca in ordinea numerotarii mele (initial ingredientele cu 1, apoi se pun cele cu 2, apoi cele cu 3), si se pun intr-o tava unsa (sau tapetata cu hartie de copt) la cuptor (incalzit prealabil) timp de 20 de minute, la 180 de grade. Eu am lasat blatul cam 30 de minute, ca aveam faina integrala...

Glazura:
1. un pachet de branza nesarata (eu m-am gandit la ceva gen Mascarpone, dar n-aveau in magazinul din sat :D)
1. 100g unt
1. 200g zahar pudra
1. o lingurita esenta vanilie
1. 100g nuci tocate

Cum eu n-am avut nici branza, nici nuci, dar am avut niste frisca - am batut frisca impreuna cu o lingurita ulei de nuca si 2 linguri de miere (uleiul mi-a inmuiat frisca, dar mierea a intarit-o la loc :D)

Dupa ce se raceste blatul, se pune glazura peste el si sa lasa la frigider :) Prajitura cumparata de mine mai avea niste bucatele de ghimbir confiat deasupra. Cum eu n-am gaz si n-am putut confia nimic, am pus totusi niste bucatele de pomelo confiat pe care le aveam la indemana, au aceeasi culoare :)



A iesit excelenta, si ii place si lui Alex, asa ca... spor la treaba, si pofta buna! :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu