marți, 25 octombrie 2011

Recensamantul

Deh, subiectul saptamanii :)

A fost si pe la noi. Ieri. Ieri seara, cand am ajuns acasa, aveam un biletel impletit in sarma gardului :) Zic: ia uite, avem scrisoare, chiar ne cauta cineva... Cristi a iesit din masina sa deschida poarta, si s-a pus inainte de asta sa extraga hartiuta... si pe cand se chinuia el m-a sagetat un gand ca poate e factura pentru cauciucurile de iarna si ar fi bine sa nu-l las sa o citeasca pana nu sta pe un scaun in casa. Dar nu, am avut bafta, era bilet de la recenzor.

Care recenzor (o doamna) ne informa ca ne-a cautat, ca n-am fost acasa (ce noutate :D) si ca sa facem bine ca pe data de 25 (adicatelea azi) sa stam pe mosie ca sa ne noteze. Altfel, va trebui sa mergem sa dam cu subsemnatii pe la primarie - situatie care nu imi convine defel, ca ma intarzie prea mult la serviciu.

Buuun. Pun mana pe telefon si o sun:
Eu: Buna seara!
Recenzor: Buna seara! Stati putin, ca acum intru in casa, ca am fost pana la magazin... acum descui usa... am intrat. Asa, sa va spun: am recenzat azi 11 gospodarii si 38 de persoane...
Eu [m-am prins ca nu stie cu cine vorbeste]: O secunda, sa va spun... eu tocmai am ajuns acasa si am gasit bilet ca ne-ati cautat...
R: Aaaah, credeam ca e doamna de la primarie, ma scuzati... Pai sa vedem cum facem, ca v-am cautat, ca abia am gasit adresa, noroc cu niste vecini de pe strada paralela, de la nr 62 (vecini cu care nu cred ca am discutat vreodata), m-au dus pana la dumneaoastra... dar mi-au spus si ca sunteti tare greu de gasit, nici un stiam cum sa facem, multumesc ca m-ati sunat...
[Mai discutam putin, ii explic ca nu da de noi decat dimineata la 7 sau seara dupa 8; hotaram sa completam "prin telefon" si sa ne intalnim a doua zi dimineata sa verific ce a completat si sa semnez].
Si incepem, ce fel de casa, cati mp, cat are bucataria, daca e closet cu apa in casa etc. Cred ca le stiti si voi :)
R: Sunteti chiriasi, nu?
Eu: Nuuu, suntem proprietari! [pfuai, sa spuna cineva asta cand ne uscam luna de luna din pricina ratelor...]
R: Ah, asa mi-au spus vecinii... vedeti, nu va cunosc...

Buuun. Mai departe, cati suntem in casa - 3. Noi doi si un copil.
R: Pai vecinii mi-au spus ca nu aveti copii, eu stiam doar de 2 persoane...

Mai departe, fiecare ce si cum, ce scoala, unde lucreaza etc. Si evident, toti domiciliati oficial in Oradea, jud. Bihor :)
Ah, cine e capul gospodariei: am ezitat putin, dar l-am pus totusi pe Cristi :) stiu de cand eram copil, "numele cui e scris pe usa?" :)

La final: cum facem sa ne intalnim dimineata:
R: pai ne vedem acolo, o sa am o geaca gri etc etc. Pe dumneavoastra cum va recunosc?
Eu: o sa venim cu o masina, albastra, marca X, etc etc
R: Cu numar de Ilfov?
Eu: Nu, cu numar de Bihor, evident, unde avem buletinele...
R: Vedeti, vecinii mi-au spus ca aveti numar de Harghita. [o mica ezitare] Cred ca ar trebui sa socializati mai mult cu ei...

Dimineata, la 8 fara 10, eram la intalnirea cu doamna recenzor, pentru verificari si semnaturi. Opresc masina pe marginea drumului, ies din masina, imi zambeste frumos, si spune:
R: Da, eram sigura ca tot dumneavoastra sunteti si cu volanul...


[apoi am constatat ca si contractul de curent e pe numele meu, cel de Dolce pe numele meu, masina pe numele meu, copilul pe pasaportul meu, bicicleta a mea... bucataria eu o folosesc (chiar daca nu prea des), masina de spalat eu o folosesc... cum se stabileste capul familiei? :P]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu