duminică, 20 mai 2012

Masa de duminica in familie (I)

Am profitat de ziua de azi stata acasa - cum a inceput sezonul competitional, si cum urmeaza sa il ducem pe Alex la bunici pe o perioada mai lunguta n-o sa mai avem prea multe duminici in formatie completa, pana in toamna. Si am gatit, din blesug :))

1. Ciorba de salata verde
Una din favoritele mele :) Frunze de salata, rupte in 2, puse in apa fierbinte pana se oparesc; mai tai ceapa verde, de preferat si niste usturoi verde (de data asta n-am avut). Dupa ce s-au fiert frunzele se pune putin lapte, niste usturoi zdrobit, se opreste focul, se lasa putin la racit, apoi se "drege" ca o ciorbita "a la grec", cu ou+smantana. Acrita cu sucul de la o jumatate de lamaie, si plus sare si frunze taiate de patrunjel si telina. Yammi :)

2. Pastrav la cuptor + legume + orez negru
Pastravul curatat, pus individual in folie de aluminiu - neaparat unsa folia cu ulei ca sa nu se lipeasca pestele, presarat cu sare, cardamom, niste condimente pentru peste (fara monoglutamat, eu am gasit de la 2 firme diferite), si o feliuta de lamaie pusa in burta pestelui :) si pus totul intr-o tava la cuptor.
Legumele - eu le iau congelate, puse la foc dupa instructiuni si presarate cu condimente petru legume (tot fara monoglutamat)
Orez negru (da, am 4 feluri de orez in casa) - fiert cu sare, putin praf de chimen, praf de coriandru si scortisoara (2 bucatele dintr-un baton). I-a placut si lui Alex (asta a fost surpriza :D) Atentie, are nevoie de 30-35 de minute ca sa fiarma, si ramane oricum ceva mai tare decat "pilaful" clasic :D

3. Salata de primavara
Eterna noastra salata de primavara, nu trece o saptamana fara sa mancam macar una :) salata (de data asta din gradina noastra, 3 soiuri), ceapa verde (jumatate din gradina), rucola (din gradina), ridichi (de luna din gradina, plus una alba cumparata), sare, condimente de salata (tot fara monoglutamat), ulei, otet (eu am un otet cu miere :D), suc de lamaie. Ii place foarte mult si lui Alex, e bataie pe noi cand vine vorba de mancat salata :))

4. Desert: ananas

Si atat :)
Voi cam ce gastiti duminica?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu