vineri, 4 mai 2012

Gradinareli - aprilie-mai 2012

Asaaaa... sa va aduc la zi si cu aceste activitati.

1. Din jardinierele si ghivecele initiale nu mi-a ramas mare lucru :) Pentru asta "multumesc" animalutelor de casa, care m-au vazut turnand apa in ele si au sapat in cautare de apa cand s-a terminat apa lor si le-a fost sete :)

2. Din primele straturi: morcovii sunt marisori (adica frunzele au cam 2-5 cm inaltime), ridichile au cam 1-2 cm diametru, salata e in faza mancabila baby, dar o mai lasam sa creasca (doar 2 soiuri din 3 semanate), ceapa verde e cam subtirica dar rezista bine, rucola e marisoara dar "ciuruita", spanacul e destul de mare si chiar ok, patrunjelul (inca) n-a iesit deloc. Din pacate, pe cand erau mici-mici, pe multe din ele mi le-au mancat melcii (limax), asa ca unele ori au murit din fasa, ori sunt foarte ciuruite :) m-a ajutat vecina mea cu ceva impotriva melcilor, speram ca cele care au ramas sa creasca mari si puternice :)

3. Am mai facut "brazdute" pe o bucatica de teren, pe care am pus deocamdata cateva cuiburi de pepene rosu/verde (aka lebenita, cum o stiu eu ca o ardeleanca get-beget care sunt :D), Alex si-a pus un rand de sfecla rosie care a scos deja capsorul (el si-o si uda de cele mai multe ori, e "brazduta" lui), niste arpagic, si rasadurile pe care nu le mai puteam tine nici in casa (din cauza pisicilor), nici afara (din cauza cainilor) - gulii, ardei (deocamdata) si urmeaza verzele si rosiile.

4. Zmeurul si coacazul au prins volum, sunt mari, frumosi si infloritori :) poate totusi mancam si ceva fructe de la ei, desi teoretic in primul an nu rodesc :)

5. Trandafirii - primii 3 mi s-au uscat brusc dupa o tura de frig, dar renasc incetul cu incetul. In schimb cel pus ulterior, dupa tura de frig, e chiar mare si frumos :)

5. Mazarea si fasolea - ma straduiesc sa le fac sa urce pe gardul de plasa langa care le-am pus :) Am ramas si cu cateva fire din porumbul pe care l-am pus langa cuiburile lor, dar floarea-soarelui mi-au mancat-o melcii :(

6. Dintre plantele aromatice, am ramas cu: marar, busuioc lamaios, tarhon, ceapa de tuns, patrunjel de frunze, telina de petiol. Am pierdut busuicul normal, cimbrul, menta (am pus alta, abia ce a iesit), oregano (l-au distrus pisoii). Mai insist, nu ma las fara ele :)

7. Am pierdut florile Enel, din pacate, cel mai probabil din cauza pamantului - au crescut pana la un nivel dupa care s-au "culcat" brusc; mi s-a spus ca asta se intampla in cazul in care pamanul nu e bun, si e "contaminat" in vreun fel. Banuiala mea este ca erau petunii, dar din pacate eu mai pot afla asta - daca ati reusit voi sa le mentineti in viata va rog sa imi spuneti ce am pierdut :)

8. Din mini-sera cu capsuni si 22 de seminte m-am ales doar cu vreo 3 plantute viabile :) Am mai incercat 2 seturi, tot capsuni din seminte, sa vedem care rezista mai bine :) un set mi l-au smotocit pisoii, dar am vazut ca au rezistat destul de bine :D

Cam atat deocamdata, o sa revin cu un post intreg cu poze :) Abia astept prima salata facuta exclusiv din gradinuta noastra :)

De asemenea, am facut rost de niste cauciucuri (de la o vulcanizare :D), si maine am de gand sa le vopsesc frumos, sa aduc niste pamant din padure, si sa le fac rondouri de flori. Urmeaza un post intreg pe tema asta, cu poze ;) Astept si idei, va fi prima data cand fac asa ceva :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu