duminică, 27 mai 2012

Reteta socata

Da, bautura facuta din soc :)

Intrucat avem cateva plante de soc prin jurul casei, o incerc si pe asta :) am avut si anul trecut o tentativa, dar cred ca am lasa-o prea mult in borcan...

Reteta e simpla:
Pentru un borcam de 5 litri:
- 10-12 flori de soc (eu am pus 15, unele sunt mai mici)
- o lamaie stoarsa
- o lamaie taiata felii (cu coaja)
- 400g zahar (brun, de la zaharul brun are culoarea mai ciudata)
- 2.5 grame drojdie.
- eu am pus si o lime taiata felii; mai am niste idei si cu 2-3 crengute de menta, si cu miere, dar astea in episoade viitoare :D

Si apa cat cuprinde, si lasata 2-3 zile 24 de ore, in timpul zilei de preferat la soare. Acum, problema e ca nu prea e soare, asa ca eu am pus apa calduta si o sa incerc sa tin borcanul la temperatura putin mai ridicata, inca nu mi-e foarte clar cum :)
Oricum pentru orice eventualitate, am cules mai multe flori si le-am pus la uscat (pe un carton, la aer, atentie sa nu mucegaiasca) ca sa mai fac alte serii in zile mai insorite :)

Sa avem bafta si sa se faca buna! :)


Later edit: si rezultatul :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu