vineri, 23 martie 2012

Inscrierea la scoala - 2012

N-o sa povestesc detaliat prin ce trecem noi. Poate sa imi fac curaj dupa ce se termina toata agitatia. Dar vreau sa subliniez cateva idei :) Pe scurt, cum se descurca romanii sa le iasa treburile asa cum vor ei, in conditiile noii legi a invatamantului :)

1. Frauda pentru asigurarea unui loc unde vrei inca din prima etapa de inscrieri.
Evident - celebra viza de flotant. Dupa cum mi s-a spus direct de la scoala la care am vrut sa il inscriem initial - "cine s-a descurcat a venit cu flotant". Am inteles ca s-ar face si niste verificari - pai daca prind 5 copii pe aceeasi adresa, se intampla ce? :) poate dovedi cineva ca persoana cu viza de flotant n-a locuit in acea casa la data depunerii dosarului? Pe de alta parte, chiar daca s-ar elibera acum locuri, nu l-as mai inscrie acolo, pentru ca mi-am "stricat" parerea despre scoala, pur si simplu.

2. Frauda pentru prioritate
Divortul rapid. Asta, pentru ca un copil provenit din familie monoparentala are prioritate...

3. Frauda pentru evitarea inscrierii la scoala - in general la clasa pregatitoare, fata de care exista o reticenta majora in randul parintilor
Aviz de la medicul de familie care atesta faptul ca respectivul copil nu e apt de scoala - folosit pentru re-inscrierea la gradinita. Motive se pot gasi o gramada, n-o sa dau exemple ca sa nu dau idei :D

Observatie: prima stiu sigur ca s-a folosit mult, probabil inca se foloseste. Celelalte 2 sunt doar din auzite/citite pe net, dar mi-au parut plauzibile...

Alte observatii:

1. Se pare ca generatia asta de clasa pregatitoare va avea mai putini copii decat cea de clasa 1 si cea de grupa mare :) asta pentru ca, dupa cum am spus deja, exista o reticenta in randul parintilor in a avea "copii cobai", si multi parinti ori s-au dus la evaluare in incercarea de a-i inscrie direct in clasa 1, ori se straduiesc sa mai lase copilul un an la gradinita. Avantaj: concurenta mai mica pe la admiteri ;) daca or mai fi si alte avantaje, le-om vedea pe parcurs. Asta, bineinteles, daca prindem un loc la vreo scoala convenabila :)

2. Poate ar fi fost utila o evaluare a scolilor. Dupa niste criterii obiective, facuta de o entitate obiectiva. Exista parinti care considera scolile "de fite" ca fiind bune - si hop inghesuiala acolo. Exista si parinti mai relaxati care sunt de parere ca un copil poate invata in orice scoala, dar au totusi niste strangeri de inima, ca daca nu se inghesuie lumea la scoala lor poate scoala n-o fi buna. Ce inseamna totusi o scoala buna? Notele/mediile elevilor, zic eu, sunt irelevante, pentru ca dat fiind faptul ca ele conteaza la admitere, profesorii nu prea dau note mici, mai ales daca exista riscul sa supere vreun parinte (cu cat mai "de fite" cu atat ar fi mai grav).

Noi pana la urma am ales scoala dupa alte criterii care poate altora li se par stupide, dar pentru noi sunt fundamentale - posibilitatea de a lasa undeva copilul dupa-amiaza, si sansa cea mai mare de a fi acceptat :) Ca scoala e buna sau mai putin buna - pana la urma sper ca Alex sa fie compatibil cu invatatoarea/invatatoarele, si sa ii placa sa invete :) de restul mai putem sa ne ingrijim si noi, parintii. Daca ceva nu va merge bine - vom vedea la momentul potrivit, si vom lua decizii in consecinta :)

Tic tac, tic tac, greu trece timpul pana sa aflam daca avem sau nu loc... :)

Un comentariu:

  1. Ha, cred ca noi suntem printre putinii care au vrut sa scape de gradinita :D
    Mergem la scoala cea mai apropiata de casa, dar la cadrele disponibile pt clasa pregatitoare ne-am interesat cine ia si cum e. Asta dupa ce ne/a sugerat cineva ca ar fi bine sa stim cate ceva despre dna (initial, am zis ca nu conteaza invatatoare, copilul daca e sa invete, invata cu oricine - pana la urma, e importanta ca dna sa mai si zambeasca, nu?!). N/am avut prea mult de selectat, era o singura doamna desemnata (vor mai fi angajate cadre), dar despre care am auzit cuvinte frumoase. Succes va doresc!

    RăspundețiȘtergere