luni, 26 martie 2012

Painici - arici :)

Am vazut reteta de cateva zile si nu-mi dadea pace :) asa ca azi am hotarat sa pun mainile la treaba :)

Pe scurt, reteta:

500g faina (eu am pus 430 g faina alba + 70g faina integrala)
250 ml lapte
25g zahar
5g miere / 1 galbenus (erau necesare pentru uns, eu am uitat complet sa le ung)
10g drojdie (eu am pus un plic de drojdie uscata, corespunzator cantitatii de faina)
25g unt moale (eu am pus ulei de masline, mi-a fost mai la indemana)
sare

Se amesteca ingredientele (mai putin mierea/galbenusul) si se framanta. Eu am framantat vreo 10 minute - si nu, nu recomand activitatea asta dupa ce ai sapat la harlet :D a fost ca un masaj pentru palme la inceput, apoi mi-a cam iesit "masajul" pe urechi ;) Se lasa aluatul la crescut (l-am lasat cam o ora), dupa care se modeleaza aricii:


- se ia o bucata de luat, se face o sfera, se alungeste intr-o parte - pentru botic

- se fac piciorusele - eu am luat cate 4 bucatele de aluat, le-am facut un fel de cilindri, pe care i-am turtit si i-am crestat la un capat


- se pune corpul ariciului peste picioare, i se pun ochi (eu am pus stafide ca n-aveam altceva), si botic (eu am infipt cuisoare); se pot face din orice - de la boabe de piper la bucati de morcov sau alte legume :)
- se "taie" tepii cu o foarfeca infipta in aluat - eu am dezinfectat fosta forfecuta de unghii a lui Alex, ca e lunga si subtire, si am lucrat perfect cu ea :D




Se ung cu miere sau galbenus (eu am uitat de etapa asta).



Se mai lasa putin la crescut (i-am mai lasat vreo 10 minute).
Se pun la cuptor, inital la foc mic (sa se coaca si in interior), apoi la foc mai mare, sa prinda si culoare (ia uitati ce dolofani s-au facut ;) ).



Pofta buna! :) din partea familiei noastre de arici ;)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu