sâmbătă, 3 martie 2012

Retete cu quinoa

Am aflat de quinoa cu putin timp in urma, si evident mi s-a aprins beculetul, ca dupa cum stiti eu sunt dispusa sa incerc multe la capitolul "mancare" :)

Asa ca, in momentul in care am gasit-o undeva la un pret pe care sa il consider rezonabil, am si comandat-o (online :D). Si am sperat din toata inima sa fie buna, dat fiind ca am prins o oferta si m-am "incaltat" cu 2 kilograme :D

Am gasit mai multe retete, am hotarat sa incerc astazi doua :) una de "felul doi", iar cealalta de desert. Au iesit ok ambele, desi parca pe prima as aprecia-o mai mult ;)

Inainte de toate - peste tot am citit ca quinoa trebuie spalata in 4 ape,pana ramane apa limpede. Eu cred ca aveam ceva gata spalat, ca apa mi-a fost limpede inca de la inceput :) am trecut-o totusi prin toate cele 4 ape, sa fie treaba sigura :D
Ce am mai retinut - prin fierbere isi mareste volumul de 4 ori :)

Deci, retetele, asa cum le-am facut eu:

Quinoa cu lamaie si verdeturi
Quinoa (nu stiu exact cata in grame, eu am pus o treime dintr-un fel de ceasca larga, in genul bolurilor de cereale)
Lamaie (eu am folosit o jumatate de lamaie)
Frunze de patrunjel, proaspete (ale mele sunt proaspete congelate :D eu iau periodic cateva legaturi proaspete, le tai marunt, si le pun la congelator in pahare ramase de la iaurt/smantana. Se pastreaza excelent)
Frunze de busuioc, cat mai proaspete. Ma rog, de preferat proaspete, eu am pus uscate si s-au simtit ok.
Frunze de la 2 cepe, care mi-au crescut in saculetul in care le pastram :) asta a fost inspiratie de ultim moment, dar de efect ;)

Quinoa spalata bine, pusa la fiert in apa - cantitatea de apa cam de 2 ori cat volumul de quinoa; in apa am adaugat si niste sare si putin ulei. Cand s-a terminat apa am oprit focul,si am adaugat frunzele, toate maruntite, sucul de la o jumatate de lamaie, si putina coaja de lamaie razuita. Gustul e bestial :) I-a placut chiar si lui Alex :)


Quinoa cu miere si stafide
Quinoa - ochiometric :) eu am pus cam jumatate din cantitatea de la reteta anterioara ;)
Miere - cam o lingura
Stafide si fructe confiate, ce aveam prin casa - cirese, aloe vera, pomelo, capsuni, papaya, bucati mici.

Quinoa fiarta in apa fara sare, apoi adaugate mierea si fructele. Mi-am dat seama ulterior ca ar fi mers foarte bine si niste nuci sau migdale zdrobite (cu ciocanul de snitele :D), dar intre timp Cristi mancase migdalele :) O sa repet reteta, dar a doua oara nu mai las migdalele la indemana baietilor :D

Ah, teoretic reteta se poate face si cu boabele puse la inmuiat cateva ore (peste noapte?) in apa, posibil sa incerc si varianta asta. Am mancat doar eu, baietii n-au fost tentati sa incerce ;) dar oricum, facusem putin, n-am riscat sa arunc mult :D

Cam atat deocamdata de la mine, predau legatura altor bucatari care mai prepara asa ceva ;)
Spor la treaba, si pofta mare!

Later edit, ca am vazut ca se cauta retete cu quinoa destul de des :)
Retete cu quinoa (2)
Retete cu quinoa (3)

2 comentarii:

  1. Fain ca ai incercat, noua ne place foarte mult..are proteine mai multe decat carnea!
    Poti folosi orice reteta care o faceai inainte cu orez...
    Mai folosim la micul dejun, cu lapte de soia si stafide...

    RăspundeţiȘtergere
  2. va recomand sa consumati quinoa in primul rand din punct de vedere al proprietatilor pe care acestea le detine iar in al doilea rand pentru faptul ca modul de preparare este f usor (asemeni orezului), eu mi-am cumparat la cantitatea de 500g de aici: http://ameplant.ro/produs.php?id=1680&denumire=Quinoa_ecologica_BIO_500g Recomand!

    RăspundeţiȘtergere