luni, 26 martie 2012

Week-end de gradinareala :)

Da, am muncit de parca s-ar fi terminat zilele :)

Pe scurt, si pe rand:

1. Din ce am pus in prima serie, au iesit aproape toate :) Jardiniera numarul 1 a iesit toata (menta e codasa, abia ce a scos capsorul), iar jardiniera numarul 2 a iesit pe trei sferturi - n-a iesit inca patrunjelul cret. Poate totusi iese mai incolo... iar in ghivece au iesit toate, codasele sunt gura leului si regina noptii :)




2. Zmeurul si trandafirii s-au prins si chiar au dat frunze "sanatoase". Am mai pus sambata si un coacaz negru, pare si el sa se fi prins. Si am mai primit un trandafir, ma gandesc unde sa il pun; spre deosebire de cei pe care ii am deja, nu e catarator, asa ca trebuie sa caut un loc in care sa nu ne incurce tufa.



3. Am mai pus 3 jardiniere mari, cu diverse, in special rasaduri. Sa vedem ce iese din ele... sper cat mai multe, mai ales ca mi le-au cam smotocit motanii peste noapte.


4. Am sapat si am pregatit 7 straturi in gradina - morcovi (3 feluri), patrunjel, ridichi, salata (3 feluri), ceapa (2 feluri), rucola, spanac. Sa vedem si din ele ce iese... Revin cu poze, ca seja se inserase si ma ameninta ploaia si n-am mai iesit cu aparatul...

5. Am mai pregatit niste "cuibusoare" cu fasole (3 feluri) si mazare cataratoare, si floarea soarelui si porumb dulce pe post de suport pentru catarat. Puse in apropierea unui gard, sa le pot dirija spre gard in eventualitatea in care nu ies "suportii" :)

Sper ca pana sambata sa imi treaca febra musculara si durerile din palme (nu e usoara munca la camp, asta e sigur :D), ca mai am de gand sa mai fac una-alta... tocmai mi-a trecut prin cap faptul ca as putea folosi cauciucurile vechi (la care am renuntat anul trecut, ca erau prea "umblate") pe post de rondouri pentru flori. Am o saptamana la dispozitie sa ma gandesc cum sa le pun...

Revin si cu poze cu straturile.

Ah, povestea mea favorita este Popa Tanda (stiu, nu e tocmai o poveste universala, dar am citit-o prin clasele primare si s-a lipit de mine ca timbrul de scrisoare, aproape ca o stiu pe dinafara cap-coada). In timp ce puneam semintele in pamant, imi rasunau in minte fragmente din poveste:

"Muiere, scoala!"
"Ce-i?"
"Au rasarit!"
...
"câteva zile capul îi era plin de straturi, de barabule, de curechi și fasole [...] Nu era ziuă în care [...] să nu fi mers măcar de zece ori la straturi, pentru ca să vadă dacă nu erau răsărite semințele" :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu